Tuesday, March 23, 2010

Yossef

Today, after reading about him on Yifat's blog, I came upon this sweet movie showing Yossef the puppet signing books on the last National Isreali Book Week. Yossef and his long time operator, Roni Mosenson-Nelken, who is an acclaimed puppetry teacher, wrote a wonderful book discussing the art of puppetry, the philosophy behind it, and the relationship between puppet and operator. The moment I saw it on the book store I knew that a - I must have it and b - I'm SO stupid I didn't write it myself (but I am not really angry, my book is in the works. I am simply sad I am not the only one who can write such a book so beautifully. Big ego you know).

Israeli puppetry and art lovers, this book is a must! I wish I could have my signed by Yossef.. I also think I should take a course tutored by Roni, maybe a summer school thing?


"Do you know how to sign? Simply scrabble something 
and say it's a signature, that's what grown ups do"

7 comments:

אפרת said...

ההחמצה הגדולה שלי היא התנ"ך. אפשר רק לדמיין איפה הייתי היום לו רק הייתי כותבת אותו לפני שמישהו היה חושב עליו קודם.

(אגו עוד יותר גדול)

Sharona R - שרונה ראובני said...

אה, זאת את! חשבתי שאיזה זר מרושע החליט לרדת עליי.

זה לא צחוק, כבר שנים שתכננתי לכתוב ספר דומה מאד, ואנשים מסוימים לחצו עליי לכתוב אותו ואני סרבתי "כי אני לא טובה מספיק". זה מה שקורה למי שמתמהמה מכל הסיבות הלא נכונות - בא מישהו עם כישורים ויכולות ובטחון גדולים יותר ועושה באומץ את מה שאחרים חולמים עליו. אינשאללה עם השני יהיה לי יותר אומץ.

בנוגע לתנך ואגואים גדולים משלי (שמעתי שיש כאלה!) יש לי חבר חילוני שכותב פירוש לתורה, בתור מורשת לילדים שלו. בהתחלה צחקתי על זה, אבל מהר מאד הבנתי שזה נהדר.

היבריס, אפרת, היבריס. כולנו צריכים ממנו פה ושם.

Ifat Vayner puppeteer and designer said...

sweet yoseff!!! and amazing Roni!
wonderful movie.

אפרת said...

לא התכוונתי לפגוע.

אין שום סיבה לחשוב שפספסת הזדמנות. קודם כל, אני בטוחה שמה שיש לך לומר על בובות הוא שונה ממה שנכתב כבר בגלל שאתן נשים שונות. שנית- השוק עדין לא מוצף בספרים על בובות ויש עוד מקום על המדף לעוד ספר.

Sharona R - שרונה ראובני said...

תודה.

באמת אין ספק בנוגע לדבר אחד - השוק רחוק מלהיות מוצף בספרים על בובות

:o)

bali said...

יוסףףףףףףףףף!!!

בחיי! בחיי!

החזרת אותי עכשיו לילדות כשהלכתי עם אמא שלי לתיאטרון הקרון בגן הפעמון וראיתי את ההצגה של יוסף ורוני.

גדול היוסף הזה :-)

Sharona R - שרונה ראובני said...

יוסף הוא המלך

בלבלתי אותו עם ברוך (ועכשייייייייייייוווו ברוך!) אבל ראיתי קצת ברוך ביוטיוב והוא פשוט מפחיד! יוסף הרבה יותר סימפטי