Tuesday, April 21, 2009

Etsy-מדריכים בעברית למכירה ב

בעיה המשותפת לאמנים רבים היא חוסר בטחון בכל מה שקשור למכירה. רבים האמנים הצעירים שאינם בטוחים בכשרונם, בכישורי המכירה וניהול העסקים שלהם, שחושבים שעיסוק בכסף יפשיט אותם מהאינטגריטי שלהם כאמנים, שאינם רוצים את "כאב הראש" או שאין להם זמן ולכן הם משלמים עמלות לאחרים על מנת שימכרו בעבורם או פשוט מוותרים מראש.

כאן נכנסים האתרים למכירת מלאכת יד ואמנות, ובראשם Etsy - האתר המוביל והידידותי ביותר למוכרים ולקונים כאחד (ובמה שהם לוקים, הם ממהרים ללמוד ולתקן) של "כל מה שהינו תוצר מלאכת יד". ניסיתי מספר אתרים אחרים למטרה זו, ואני עדין משתשמת בחלק מהם, אולם Etsy הוכיח את עצמו כיעיל והידידותי ביותר (שלא לדבר על הקהילה הפעילה והמהנה שפועלת בו). הם מאפשרים לאמנים לנהל עסק זעיר (ואם ירצה השם, כזה שיגדל עד לכדי מקור פרנסה עקרי) עם כל האלמנטים (שיווק, מכירה, ניהול קשרי לקוחות, תובלה ועוד) בלי לעמוד פנים עם פנים עם הלקוח, ובזמן ובמידה המתאימה לכל אחד.

מאחר ואני עוסקת בתמיכה טכנית וניהול קשרי לקוחות בינלאומיים כבר הרבה (אני לא צעירה כמו שהייתי.. יותר מ-15 שנה אם זכרוני הקלוש אינו מטעני) ולאחרונה הוספתי לתאריי המקצועיים גם את התואר "כתבת טכנית", ומאחר ואני אוהבת וחיה את Etsy, החלטתי לגייס את הידע והכישורים שלי לכתיבת סט של מדריכים לפתיחת חנות על טהרת השפה העברית. החבילה הראשונה היא מעין "ערכה למתחילים למכירה ב-Etsy" ובקרוב תצטרף אליה הערכה למתקדמים.

כרגע אני מוכרת את המדריכים הבאים - אותם ניתן להשיג בחנות שלי, או אם טרם פתחתם חשבון Paypal וחשבון ב-Etsy ישירות דרכי (תוכלו להשאיר פה הערה או לשלוח לי אימייל לכתובת ).
  • כיצד לפתוח חנות באצי - מדריך תמציתי בעברית לפתיחת חנות באצי, בצירוף תרשימים וטיפים שיווקים וטכניים. הסברים מלאים על פתחית חשבון באצי, הקמת חנות ועיצובה מאלף ועד תו.
  • רישום פריט למכירה - מדריך תמציתי בעברית לרישום פריטים למכירה בחנות באצי, בצירוף תמונות מסך וטיפים שיווקיים וטכניים.
  • כיצד ליצור "רשימת אוצר" או Treasury - המדריך מסביר למה כדאי ליצור רשימות כאלה וכיצד ליצור אותן, כל זאת בצירוף תרשימים, וטיפים וטריקים טכניים ושיווקיים.
מאחר והשניים הראשונים כמעט בלתי נפרדים, הוספתי היום רשומה משולבת של שניהם תחת הכותרת חבילה למוכר המתחיל. מי שקונה את החבילה הזו, מקבל את המדריך ליצירת Treasury במתנה.

המדריכים נשלחים לתיבת האימייל של הקונה בפורמט PDF (הניתן לקריאה באמצעות תוכנת Acrobat Reader המצויה על מרבית המחשבים, וגם ניתנת להורדה בחינם מאתר היצרן). גודל הקבצים נע בין 2.5 ל-10 מ"ב.

לפני שתוכלו לפתוח חנות, אתם זקוקים ל:
  1. התמצאות באינטרנט
  2. אנגלית בסיסית שתאפשר לכם לתקשר עם קונים ולכתוב תאורי מוצר
  3. כרטיס אשראי בינלאומי בתוקף
אם יש לכם את כל זה, וכמובן - מוצרים למכירה ומוטיבציה למכור, תוכלו להשיג את כל המידע לו אתם זקוקים מהמדריכים שלי.
פיית המכירות ב-Etsy היא גם שמנמונת, גם מרוצה מהחיים וגם מביאה מזל במכירות

2 comments:

Unknown said...

cool cool ides! good luck with selling those, the fairy is awesome as well.

Sharona R - שרונה ראובני said...

Thank you Aya! I already sold several of these, and hope to sell more.